پرسش و پاسخ

در مرحله اول و بدون هیچ گونه تصمیم گیری و مکان یابی ، لطف کرده با شرکت آرایه سبز گل آذین تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید و پیشنهادات مفیدی جهت مکان یابی و پیدا کردن موقعیت درست بدست آورید .پرسنل شرکت با شرح مطالب پاسخگوی و راهنمای شما خواهند بود.

بله تقریبا در هر مکانی این قابلیت نصب وجود دارد در منزل و یا دفتر و کارخانه و…. کلا مکانی که مورد نظر دارید ، نقطه ای را انتخاب کنید تا کمترین شوک حرارتی را داشته باشد یعنی در طی روز و یا شب کمترین محدوده حرارتی را تجربه کند. اگر قصد اجرا در مکانی سر پوشیده را دارید این شوک حرارتی طی روز و شب بسیار مهم است که حداکثر حدود 7 درجه بیشتر نشود.

توجه به میزان نور دریافتی از منابع طبیعی بسیار مهم است . درست است که سیستمهای نور دهی مصنوعی ما جایگزین خوبی برای نور خورشید هستند ولی درنظر داشته باشید همواره انرژی برای این نور مصرف خواهد شد و در صورتیکه شما بتوانید از بخش کوچکی از نور خورشید استفاده کنید و کسری نور توسط سیستمهای مصنوعی تولید شود در دراز مدت انرژی کمتری مصرف خواهد شد . بنابراین یک جانمایی درست می تواند بازده انرزی مصرفی را بالاتر برده و هزینه های بهره برداری را کاهش دهد. پس نتیجه میگیریم اختصاصا این سیستمها را میتوان در مکانهایی نصب کرد که گیاهان با روش متداول قابلیت برقرار بودن را نداشته و دچار ضعف و در نهایت از بین رفتن میشوند .

از آنجاییکه گرین والهای ساخته شده شرکت آرایه سبز گل آذین کاملا مستقل بوده و به هیچ وجه به بستر دیوار کاری مربوط نمی شود بنابراین رطوبت به هیچ کدام از قسمتهای دیوار و یا بستر انتقال داده نمی شود و پشت این گرین والها کاملا خشک بوده و در 95 درصد سطح اصلا با دیوار تماس نیز ندارد و فقط از محل اتصال در چند نقطه با دیوار درگیر خواهد بود . این سازه ها از همه طرف کاملا عایق بندی شده و در 95 درصد نقاط ، آبی دیده نمی شود و فقط شما بر روی بستر گیاهان احساس وجود رطوبت میکنید.

وزن این دیوارها در بیشتر طراحی های انجام شده بر روی زمین وارد می شود و فقط توسط دیوار مهار می شود بنابراین تقریبا 100 درصد دیوار های ساختمان ها قابلیت تحمل این وزن مختصر را دارا بوده و اگر دیوار شما به صورت کاذب باشد و یا از سازه های مانند کناف استفاده کردید با تدابیری این گونه از سازه ها نیز این قابلیت را پیدا میکند که بر روی آنها گرین وال نصب شود . با توجه به نوع طراحی که انجام میگیرد وزن هر متر مربع از این سازها مختلف بوده ولی به صورت میانگین میتوان به 35 کیلو برای هر متر مربع با احتساب گیاهان و زمان آبیاری اشاره کرد .

در بیشتر طراحی های که با شرایط خاص و اندازه های سفارشی ساخته شده فقط یک کابل برق ورودی حداکثر 3 آمپر با کابل 2 در 2.5 مورد نیاز است که از داخل تابلو برق واحد مسکونی با فیوز 10 امپر حفاظت شده باشد همانطور که در تمام ساختمانهای مسکونی و اداری این کار براحتی انجام شده است . البته کسانیکه در مرحله ساخت منزل مسکونی خود هستند و در نظر دارند در نقطه ای گرین وال نصب شود بهتر است سیم برق و لوله فاضلاب جهت تخلیه هرز آب در زمان نظافت سالانه منبع گرین وال را هم نصب کنند تا در زمان بهره برداری راحتر باشند .و همینطور میتوان میزان عقب رفتگی دیوار پشت گرین وال را نیز با مشورت با شرکت بدست آورد تا بعد از نصب مجموعه ، گرین وال کاملا مخفی داخل دیوار بوده و فقط بستر گیاهی بیرون باشد .

خود نگهدار یعنی کلیه کاری که در نگهداری گیاه انجام میگیرد توسط سیستم خود بخود انجام شود .در بیشتر مدلهای خانگی و اداری و درمانی و آموزشی اب دهی اتوماتیک انجام شده و فقط باید منبع آب را هر 15 روز یکبار با روشهای متداول مانند ظروف خانگی پر کرد که این کار به آسانی انجام میگیرد . در اندازه های بسیار بزرگ نیز این پر شدن منبع آب نیز به روش کاملا اتوماتیک انجام میگیرد .این سیستم دارای کنترل الکترونیکی است که توسط شرکت آرایه سبز گل آذین ساخته شده است این سیستم با استفاده از مختصات شهری که برای یکبار به سیستم داده میشود میتواند طلوع و غروب خورشید را محاسبه کند تا چراغ های رشد را متناسب با طلوع و غروب خورشید روشن کند تا ساعت بیو فیزیک گیاهان دچار اختلال نشود .این سیستم برای 365 روز سال این محاسبه را انجام داده و بسیار دقیق عمل میکند .آب دهی مجموعه نیز بسیار هوشمند انجام شده و متناسب با نیاز گیاهان ابد هی را انجام میدهد .بنابراین اگر این دو مؤلفه نور دهی و ابیاری را با دقت انجام دهید می توان امیدوار بود تا 90 درصد مشکل گیاهان برطرف شده و رشد خوبی خواهند داشت و همیشه با طراوت خواهند بود.

همه گرین وال های تولیدی قابلیت نصب نور دهی مصنوعی را داشته و کاملا میتوان آنها را از نور خورشید جدا کرد بنا براین انها را می توان در اماکنی نصب کرد که به هیچ وجه نور خورشید به انجا راه ندارد مانند زیر زمینهای اداری و یا طبقاتی از ساختمان ها که در برخی از قسمتهای انها پنجره وجود ندارد .

میزان آب مصرفی این گرین والها تقریبا در هر متر مربع روزانه 2 لیتر میباشد که بسیار به درجه حرارت اتاق و محیط و میزان رطوبت اقلیم بستگی دارد و می توان آین میزان را تا حد اکثر 2.5 برابر فرض کرد.

مصرف برق جهت چراغ های رشد جهت هر متر مربع حدود 20 وات در نظر گرفته می شود ولی در برخی از طراحی ها متناسب با اقلیم و نوع گیاهی که استفاده میگردد کمتر و یا مقداری بیشتر نصب می شود.

میزان برق مصرفی جهت سیستم آبیاری نیز متناسب با وسعت گرین وال مختلف بوده ولی بر پایه محاسبه می توان برای هر متر مربع حدود 30 وات در نظر گرفت البته لازم به ذکر است که چراغ های رشد بین دو طلوع و غروب افتاب روشن بوده و در مورد سیستم آبیاری نیز در بیشتر نمونه ها حدود 2 ساعت در 24 ساعت روشن است ، بنابراین میزان برق مصرفی سیستم باید متناسب با زمان روشن بودن قطعات محاسبه گردد .

روش نگهداری گیاهان بسیار روش استاندارد باغبانی میباشد و همانطور که اگر شما داخل منزل گیاهانی داشته باشید چطور با استفاده از حرص و مراقبت موردی انها را همیشه نگهداری میکنید، در این سازه ها نیز به همان روشها می توان نگهداری را انجام داد .البته فرقی که گیاهان داخل گرین وال با گلدان دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

• ابدهی متناسب با برنامه ریزی انجام شده خواهد بود و بنابراین تا زمانیکه آب داخل منبع وجود دارد گیاهان دچار بی ابی می شوند و ابدهی زیاد از حد هم صورت نمیگیرد بنابراین بیشتر مشکلات گیاهان در داخل آپارتمانها که از ناحیه ابدهی زیاد و یا کم است با این سازه هوشمند بر طرف میگردد .

• در برخی از موارد جابجایی بیش از حد گیاهان داخل منزل و تغیرات مربوط به نور و یا کاستی نور دریافتی از خورشید می تواند مشکلاتی را برای گیاهان ایجاد کند . این سیستم با ثابت نگه داشتن زاویه تابش و ثابت نگه داشتن میزان نور به هر کدام از گیاهان می تواند باعث ثبات در رشد انها شده و برخی دیگر از مشکلات را با همین روش کم کند.

• با توجه به اینکه معمولا از خاکهای سبک و پاستوریزه برای این گیاهان استفاده میگردد بنابراین آلودگیهای مربوط به گلخانه و باغات با نصب این سازه ها منتقل نمیگردد و اگر گیاهان دچار آلودگی شوند از راه انتقال جانوری و سایر گیاهان بوده که البته با استفاده از روشهای بسیار ساده می توان رفع آلودگی انجام داد.

حدود 80 درصد گیاهان آپارتمانی را میتوان داخل گرین والها قرارداد و بدین طریق تقریبا همه گونه ها را میتوان در یک جا متمرکز کرد . سوال اینجاست که چگونه میتوان به نیاز آبی متفاوت گیاهان مختلف پاسخ داد ؟ باید در نظر داشت که همه گیاهان در یک محدوده مشخص نیاز آبی دارند و اگر لازم شد گیاهان مختلف را در کنار هم قرارداد با استفاده از تنظیم سیستم کنترل به صورتی تنظیمات میشود تا در حد پایین و بالای نیاز آبی گیاهان مختلف سیستم آبیاری عمل کند.

در مواردی که بسیار دقت مورد نظر است با ترکیب سیستمهای بسته محدوده بندی شده میتوان دو برنامه مختلف آبیاری را به صورت موازی انجام داد .که البته این روشها پیچیده تر و هزینه بر نیز است .

بله : در محیط های باز نیز میتوان و در صورتیکه شدت آفتاب میزان قابل قبولی داشت باشد باید از گیاهان محوطه باز استفاده کرد و در صورتیکه سایه باشد و یا نور کم باشد میتوان از نور مصنوعی استفاده کرد .

اگر مجموعه داخل محیط آپارتمان نصب شود همان درجه حرارت محیطی که شرایط ایده آل انسان میباشد برای گیاهان آپارتمانی نیز ایده آل است.

تعویض گیاهان با استفاده از دستورالعمل ارائه شده بسیار راحت و از تعویض گلدان گیاهان معمولی بسیار راحتر میباشد .

آفت های موجود در خاک به واسطه استفاده از خاک مرغوب و پاستوریزه امکان بسیار کم دارد که ایجاد شود و فقط بخشی از افت ها که توسط حشرات منتقل میشوند وجود دارد ، در این صورت با استفاده از روشهای بسیار ساده قابل حذف هستند و در مورد بیماریهای داخل خاک نیز به همراه سازه گرین وال در زمان نصب آفت کشهای مخصوص ارائه میگردد که برای مدت تقریبا 2 سال کافی است و با استفاده از ریختن این افت کشها در اب درون منبع و روشن شدن پمپ و چرخش آب همه بیماریها برطرف میشود و در موارد بسیار نادر از آلودگی با کمک گرفتن از شرکت میتوان آنها را برطرف کرد .

در بیشتر بیماریها استفاده از سموم انجام نمیگیرد و با استفاده از موادی که در روشهای ارگانیک مورد استفاده قرار میگیرد انجام میگردد .یکی از این روشها شستن گیاهان الوده با استفاده از شامپو های خانگی میباشد . به طور مثال بیشتر آلودگیهای مربوط به برگ و گل گیاهان را شما میتوانید با استفاده از ریختن مقدار مختصری شامپو بچه و یا مایع ظرف شویی داخل آب و با اسپری کردن با فشار بر روی گیاهان برطرف کنید . ( چندین نوبت )

در زمستان رطوبت تولید شده توسط گیاهان بسیار در مرطوب کردن داخل محیط بسته موثر و مفید است و در بیشتر اندازه گیریهای انجام شده هیچ وقت با رطوبت زمینه 45 درصد رطوبت نزدیک به گرین وال از 55 درصد بالاتر نمی رود و انهم در زمان آبیاری که این میزان رطوبت بسیار مطبوع وخوب است و میزان دی اکسید کربن یک دیوار زنده گیاهی با اندازه 6 متر مربع به اندازه دی اکسید تولید شده توسط یک انسان در شبانه روز نیز کمتر است .بنابراین تا زمانیکه شما میتوانید مهمان داشته باشید و گاز خوراک پزی شما داخل آشپزخانه روشن است که صد ها برابر در اکسید کربن تولید میکند ، میزان تولید گاز توسط گرین وال تقریبا صفر به نظر می آید . در نظر داشته باشید یک گرین وال در طول سال حدود 6 کیلو گرم اکسیژن تولید میکند که ارزش بسیاری دارد .

البته ، طراحی انجام میگیرد و متناسب با طراحی میتوان همه گونه مورد استفاده کرد که منوط به قیمت مورد توافق با کار فرما خواهد بود.

سعی شده است در تمام قسمتهای گرین وال از قطعاتی استفاده شود که به صورت متداول در صنایع ایران استفاده میشود و هر تکنسین ایرانی میتواند در بیشتر نقاط ایران به این قطعات دسترسی داشته باشد .در هر حال میتوان با استفاده از تکنسین های شرکت نسبت به تعمیرات اقدام کرد .در برخی از شهر ها نمایندگی های شرکت آرایه سبز گل آذین وجود دارند که میتوان انجام امور تعمیرات را به اونها سپرد .

البته بستگی به نحوه طراحی و آرایش گرین وال دارد . ولی به صورت میانگین در هر متر مربع در طراحی به روش ” فلت ” 15 عدد و در روش” فلت باکس ” حدود 25 عدد .البته بسیار متناسب خواهد بود با طراحی و اندازه گرین وال قابل ساخت و ….

بله ، در اندازه ها و اشکال مختلف و با توجه به مکان قرارگیری و نصب .

سعی طراحان و دست اندر کاران مجموعه این است تا انجا که ممکن است موارد ایمنی را رعایت کنند . در سیستم الکترونیکی با ایزوله کردن مجموعه برقی و در سیستم آبیاری نیز با ساخت دقیق قطعات و اب بندی مجموعه .شاسی فلزی کل مجموعه به شکل بسیار محکمی ساخته میشود تا هیچگونه خطر افتادگی وجود نداشته باشد و میزان تحمل شاسی فلزی تا 5 برابر بار قرارداده شده تحمل داشته و این در حالیست که در هیچ زمانی میزان بار قرارداده شده به 2 برابر وزن موجود هم نمی رسد.

البته باید در نظر داشت مانند هر وسیله دیگری که مجموع آب و برق را با هم دارد باید مراعات لازم جهت استفاده درست را انجام داد و به دستورالعمل ها دقت کرد .

اولین قدم این است که شما با استفاده از مشاوره تلفنی به دیگر اطلاعات دسترسی پیدا کنید و با تشریح مکان خود و ارسال عکس از طریق ای میل و یا سایتهای اجتماعی مانند تلگرام محل مورد نظر خود را برای طراحان شرکت نشان دهید. در صورتیکه طراحان مکان را مناسب برای نصب بدانند شما را جهت بررسی قیمت و هزینه به مرحله بعد راهنمایی میکنند.

در مرحله بعد در صورتیکه توافقات اولیه بدست امد طرحی بسیار مختصر برای شما ارسال می گردد و در صورت توافق و دریافت هزینه دقیق پروژه وارد مرحله انعقاد قرارداد خواهیم شد . معمولا اینگونه پروژه ها با توجه به اندازه می تواند از یک ماه تا 2 ماه زمان ببرد که در قرارداد فی مابین خواهد امد . تا مرحله قبل از قرارداد همه اقدامات از طرف شرکت آرایه سبز گل آذین رایگان خواهد بود.

در صورتیکه نمونه گرین وال برای مکان خاصی ساخته شده باشد ابن تغییر محل باعث بروز مشکلاتی در گیاهان شده و خیلی به صلاح نیست هرچند امکان پذیر میباشد ، در اینصورت باید مواردی را رعایت کنید مانند اینکه آیا شیب بندی محل جدید کاملا صاف است یا خیر و آیا زاویه نور و همینطور میزان نور دریافتی توسط گیاهان به قدر کفایت میباشد و سیستم نور مصنوعی کفایت لازم را برای نگهداری گیاهان در شرایط آرمانی را دارد و یا خیر و همینطور در صورتیکه این سیستم بر روی دیوار نصب شده باشد و شما در تلاش برای جابجایی هستید آیا شرایط ایمنی از طرف شما رعایت میگردد و یا خیر.

در نمونه هایی که به صورت مستقل ساخته شده اند و نیازی به بستر خود ندارند اینگونه جایجای ها نمی تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و البته با سپری شدن زمان شرایط رشد گیاهان به روال اولیه باز خواهد گشت .

کلا فرایند آماده سازی گیاهان جهت نصب بر روی گرین وال قدری با روش کاشت بر روی گلخانه و گلدان متفاوت بوده و در بیشتر گونه های گیاهی خارج شدن گیاهان از محور عمود و مقداری افقی شدن انها میتواند باعث بروز مشکلاتی شود .این اتفاق باید به تدریج صورت گیرد تا افتی در کیفیت رشد گیاه صورت نگیرد بنابراین و بنا بر دلایل زیادی در ابتدا نمی توان گیاهان را بلافاصله از داخل گلدان بر روی گرین وال منتقل کرد و باید زمانی در حدود 1 ماه جهت انطباق گیاه با بستر جدید و در محور افقی سپری کند . شرکت آرایه سبز گل آذین با دارا بودن گلخانه ای مخصوص این گونه کاشتها به تدریج گیاهان را به بستر خود آشنا نموده تا در انتقال به داخل گرین والها مشکلی پیش نیاید . البته باید این نکته را متذکر شده که بعد از نصب گیاهان بر روی گرین وال و نصب در محل مربوطه حدود 1 ماه طول خواهد کشید تا گیاهان با شرایط خود سازگاری 100 درصد پیدا کند و این مدت صرف بازسازی ریشه ها میشود و البته در این مدت شمایل و ظاهر گرین وال تغییر چندانی نمیکند .بعد از سپری شدن این مدت فعالیت رشد آغاز شده و حرکت ساقه ها و ازدیاد برگها را شاهد خواهید بود.

از آنجاییکه بستر کشت گیاهان در داخل گرین وال بستر نگهدارنده است ، کلیه مواد غذایی لازم از طریق محلول های مغزی حلال در آب به انها رسانده می شود. این محلول ها توسط شرکت آرایه سبز گل آذین جهت استفاده در اختیار قرار میگیرد . این مواد مغزی بدون بو و بدون ایجاد حساسیت میباشد و با تواتر 2 هفته در میان مقدار مختصری در حدود یک قاشق غذا خوری در آب مصرفی و داخل تانکر آب ریخته میشود و با آبیاری به ریشه گیاهان رسانده میشود.

حداکثر هزینه لازم برای یکسال مصرف مواد جهت یک گرین وال متوسط 20 هزار تومان میباشد که از هر کودی کم هزینه تر و استفاده ان راحت تر میباشد. بنا براین شما جهت رساندن مواد مغزی به هیچ وجه احتیاج به جدا سازی گیاهان و خارج کردن آنها و تعویض خاک ندارید مگر در فواصل بسیار طولانی تر در حدود 3 سال و آنهم در صورت لزوم .

در مسیر زیر رند رشد، گسترش و نگهداری یک دیوار زنده گیاهی اجرا شده در طی 6 ماه با عکسهای واقعی به نمایش گذاشته شده است که با برسی دقیق عکسها می توانید روند رشد گونه های مختلف را بررسی کنید.

در جواب باید دانست که سختی آب لوله کشی شهر شما به چه میزان است .در برخی از نقاط ایران به دلیل بحران اب و کم شدن ابهای سطحی و پایین رفتن اب در چه ها ، مقدار سختی اب بسیار بالا رفته و واقعا نمی توان از آن اب حتی برای کاشت شبدر استفاده کرد .لذا ما توصیه میکنیم در شهرهای دارای این مشکا از همان ابی که که به صورت بسته بندی بهداشتی جهت مصارف غیر شرب به فروش میرسد استفاده کرد . به هیچ وجه اب با سختی بالا تر 300 را درون سیستم ابیاری استفاده نکرد.

الزاما دیده شده است که در قسمتی از شهر اب لوله کشی کیفیت مناسبی دارد و در قسمت دیگری از شهر کیفیت اب بسیار بد است که حتی نمی توان با ان خودرو را شست .طبیعی ایست که گیاهان به نیترات و نمک و اهک و این قبیل عناصر حل شده در آب حساس هستند و در میان مدت باعث آسیب دیدن انها می شود .ودر مواردی دیده شده که املاح بجا مانده در سیستم ابیاری گرین والها را باید با استفاده از کارتک از درون تانک آب جدا کرد که خود باعث آسیب دیدن سیستم پمپ و لوله های ابیاری شده است .

نوری که در تصاویر با طیف بنفش دیده میشود در اصل تلفیق 6 طول موج مختلف است که منبع تولید کننده ان درون چراغ ها قرارداده شده است و تجمیع آنها تولید نور بنفش میکند

ماهیت این نور در ذهن انسانهای مختلف با مشخصه رنگی نسبتا مختلف دیده میشود حتی برخی آن را ابی دیده و دیگران در طیف های مختلف بنفش میبینند. این نور در اغلب موارد با همین طیف دیده میشود که البته از لحاظ دکوراتیو نور جالبی نمیباشد

باید توجه داشت که این نور حدود 40 درصد راندمان بالاتری نسبت به نورهای معمولی در رشد گیاه دارد و یا به عبارت دیگر با راندمان برابر 38 درصد برق کمتری نسبت به چراغ های معمولی مصرف میکند . البته در چراغ های جدید و با استفاده از کریستالهای فول اسپکتروم که با قیمت مناسب تولید و عرضه شده است و با استفاده از منابع نوری دیگر ، این شرکت توانسته نور زیبا و دکوراتیوی از چراغ های تولیدی خود بدست اورد .

در چراغ های جدید تولیدی گل آذین نور های بسیار زیبایی از دامنه 2700 کلوین ( زرد خورشیدی ) تا 22000 کلوین ( فوق یخی ) ایجاد شده که میتوان در امور دکوراتیو و با تلفیق با گیاهان از آنها استفاده کرد . لازم به ذکر است زمانیکه نور های با گرمای نوری مختلف ( کلوین ) بر روی سطوح گیاهان تابانده میشود انعکاس نوری آنها بسیار متفاوت بوده و تاثیر نوری بسیار شگرفی بر محیط گذاشته و از لحاظ بصری بسیار قابل لمس میباشد.

لازم است طراحان محترم به صورت دقیقتری به مقوله تاثیر نوری حاصل از انعکاس نور از روی سطوح سبزینه بر کل فضا داشته باشند گل آذین میتواند در این زمینه مشاوره های لازم را به شما بدهد تمام چراغ های تولیدی این شرکت با راندمان 138 لومن بر وات و 28 وات بر 0/8 متر مربع تولید میشود .( به صورت پیش فرض )

همچنان پرسشی دارید ؟

ارسال پرسش

شما می توانید پرسش خود را مطرح کنید تا به آن پاسخ داده شود

خطا: فرم تماس پیدا نشد.

تماس با مشاوران گل آذین

customer@as-golazin.com

البرز – کرج – میدان استاندارد – بلوار رزکان – بعد از دانشگاه مواد و انرژی – خیابان شهید زارع – ارمغان سوم – پلاک 5

09109360882- 02636220511 - 02636220512